flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ПОЛОЖЕННЯ про дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ у Млинівському районному суді Рівненської області

ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                   Наказ керівника апарату Млинівського      

районного суду Рівненської області

14.03.2017 № 13/А

 

ПОЛОЖЕННЯ

про дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ

у Млинівському районному суді Рівненської області

 

1. Загальні положення

 

1.1. Це Положення визначає порядок утворення дисциплінарної комісії з розгляду дисциплінарних справ у Млинівському районному суді Рівненської області (далі - дисциплінарна комісія), її завдання, склад,  повноваження та порядок діяльності.

1.2. Дисциплінарна комісія утворюється керівником апарату Млинівського районного суду Рівненської області на підставі статті 69 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» для здійснення дисциплінарного провадження стосовно державних службовців  категорії «В» Млинівського районного суду Рівненської області (далі – суд).

1.3. Завданням дисциплінарної комісії є здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення наявності чи відсутності у діях державного службовця дисциплінарного проступку та підстав для його притягнення до дисциплінарної відповідальності, ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку.

1.4. У своїй діяльності дисциплінарна комісія керується Конституцією України, Законом України «Про державну службу», нормативно-правовими актами Національного агентства України з питань державної служби, іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби та цим Положенням.

1.5.         Основними принципами діяльності дисциплінарної комісії є:

1) законність;

2) професіоналізм;

3) неупередженість;

4) прозорість;

5) рівність;

6) ефективність.

 

2. Склад дисциплінарної комісії

 

2.1. Дисциплінарна комісія діє у складі не менше шести членів.

2.2.  До складу дисциплінарної комісії у суді включаються в однаковій кількості:

представники керівника державної служби у суді (керівника апарату суду), визначені ним одноосібно із числа державних службовців суду;

представники державних службовців, обрані на загальних зборах  державних службовців суду.

2.3. До складу дисциплінарної комісії обов’язково включається  щонайменше одна особа, яка має юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня та досвід роботи за фахом.

2.4. Крім представників, зазначених у пункті 2.2, до складу дисциплінарної комісії можуть включатися представники громадських об’єднань, які мають досвід роботи у сфері державного управління, державної служби або за юридичним фахом.

Кількість представників громадських об’єднань у складі дисциплінарної комісії може становити не більше двох осіб.

2.5. До складу дисциплінарної комісії можуть включатися експерти або інші представники громадських об’єднань, утворених відповідно до Закону України "Про громадські об’єднання", за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

2.6. Кількісний та персональний склад дисциплінарної комісії затверджується наказом керівника апарату суду.

2.7. Строк повноважень членів дисциплінарної комісії становить три роки.

2.8. Члени дисциплінарної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.

2.9. Зміни складу дисциплінарної комісії, включення (виключення) членів здійснюються керівником апарату суду за поданням дисциплінарної комісії.

2.10. Введення до складу комісії нових членів здійснюється за правилами формування складу дисциплінарної комісії відповідно до п.2.2., п.2.3. Положення.

 

3. Права та обов’язки членів дисциплінарної комісії

 

3.1. З метою організації ефективної роботи дисциплінарної комісії голова дисциплінарної комісії:

1) організовує роботу дисциплінарної комісії;

2) розподіляє завдання з підготовки матеріалів дисциплінарного провадження між членами дисциплінарної комісії або доручає підготовку матеріалів одному члену комісії;

3) заслуховує звіти членів комісії та залучених фахівців про хід підготовки матеріалів дисциплінарного провадження;

4) скликає засідання дисциплінарної комісії та інформує про його кворум;

5) формує порядок денний засідання дисциплінарної комісії та виносить питання для голосування;

6) проводить засідання дисциплінарної комісії;

7) ініціює питання зміни персонального складу дисциплінарної комісії.

3.2. Заступник голови дисциплінарної комісії у разі відсутності голови дисциплінарної комісії  виконує його обов'язки.

3.3. Секретар комісії:

1) забезпечує підготовку проведення засідань дисциплінарної комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях дисциплінарної комісії;

2) інформує членів дисциплінарної комісії про місце, дату і час засідання дисциплінарної комісії в письмовій формі не пізніше ніж за три робочих дні до дня його проведення;

3) забезпечує ведення протоколів засідань дисциплінарної комісії;

4) за дорученням голови дисциплінарної комісії виконує інші завдання, що стосуються забезпечення роботи комісії.

3.4. У разі відсутності секретяря дисциплінарної комісії на засіданні дисциплінарної комісії або невиконання ним цієї функції дисциплінарна комісія визначає секретяря засідання дисциплінарної комісії зі свого складу.

3.5. Член дисциплінарної комісії, якому доручено підготовку матеріалів дисциплінарного провадження:

1) готує проекти письмових доручень голови дисциплінарної комісії (або особи, яка виконує його обов’язки);

2) збирає та аналізує інформацію про дисциплінарний проступок та, відповідно до неї, готує проект висновку (подання);

3) витребовує пояснення у державних службовців та безпосереднього керівника державного службовця, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження, щодо обставин вчинення дисциплінарного проступку;

4) одержує у підрозділах суду чи за запитом в інших органах необхідні документи і матеріали або їх копії, що підтверджують та/або спростовують факт вчинення дисциплінарного проступку;

5) передає секретарю дисциплінарної комісії  відпрацьовані матеріали дисциплінарного провадження для підготовки інформації на засідання дисциплінарної комісії.

3.6. Член дисциплінарної комісії має право:

1) вносити пропозиції про розгляд на засіданнях дисциплінарної комісії питань, що належать до її компетенції;

2) брати участь в обговоренні питань порядку денного засідання дисциплінарної комісії;

3) вивчати матеріали, подані на розгляд дисциплінарної комісії;

4) висловлювати власну думку з питань, що розглядаються;

5) брати участь у прийнятті рішення шляхом голосування;

6) викладати письмово окрему думку як додаток до протоколу засідання дисциплінарної комісії, що є його невід'ємною частиною.

3.7. Член дисциплінарної комісії зобов'язаний:

1) особисто брати участь у роботі дисциплінарної комісії;

2) бути особисто присутнім на засіданнях дисциплінарної комісії;

3) дотримуватися вимог цього Положення та забезпечувати виконання рішень дисциплінарної комісії;

4) бути неупередженим та об’єктивним;

5) заявити про самовідвід у випадках, передбачених цим Положенням;

6) виконувати в межах, передбачених цим Положенням, доручення голови дисциплінарної комісії.

3.8. Членам дисциплінарної комісії забороняється передавати і розголошувати інформацію, отриману під час здійснення дисциплінарного провадження, використовувати її у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

3.9. Неналежне виконання членом дисциплінарної комісії своїх обов'язків є підставою для позбавлення його повноважень та виключення із персонального складу дисциплінарної комісії.

3.10. У разі неналежного виконання членом дисциплінарної комісії своїх обов'язків дисциплінарна комісія на засіданні приймає відповідне рішення та направляє подання керівнику апарату суду про виключення із персонального складу дисциплінарної комісії.

3.11. Член дисциплінарної комісії не може брати участь у розгляді дисциплінарної справи та прийнятті рішення і підлягає відводу (самовідводу), якщо:

1) дисциплінарне провадження здійснюється стосовно члена сім’ї або близької особи (значення термінів «члени сім’ї»,  «близькі особи» визначені у статті 1 Закону України «Про запобігання корупції»);

2) стало відомо про інші обставини, які можуть вплинути на об'єктивність та неупередженість члена дисциплінарної комісії.

3.12. За наявності зазначених вище підстав член дисциплінарної комісії заявляє самовідвід або відвід члену дисциплінарної комісії заявляє голова чи інший член дисциплінарної комісії.

3.13. Відвід члену дисциплінарної комісії може заявити державний службовець стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження.

Відвід з обґрунтуванням його причин надсилається дисциплінарній комісії у формі письмової заяви. Голова дисциплінарної комісії зобов'язаний ознайомити члена дисциплінарної комісії із заявою про його відвід.

Член дисциплінарної комісії, якому заявлено відвід, може дати пояснення з приводу відводу.

3.14. Рішення про відвід (самовідвід) члена дисциплінарної комісії приймається простою більшістю присутніх на засіданні її членів, крім члена дисциплінарної комісії, стосовно якого вирішується питання щодо відводу (самовідводу). У разі рівного розподілу голосів рішення про відвід (самовідвід) вважається прийнятим.

 

4. Підстави для здійснення дисциплінарного провадження

 

4.1. Підставою для здійснення дисциплінарного провадження є отримані в ході службової діяльності суду та зафіксовані у встановленому порядку у службових документах або з інших джерел (скарги, заяви юридичних та фізичних осіб) фактичні дані, що вказують на ознаки в діях або бездіяльності державного службовця дисциплінарного проступку, визначеного у частині 2 статті 65 Закону України «Про державну службу».    

4.2. Дисциплінарне провадження ініціюється керівником апарату суду (посадовою особою, якій відповідно до законодавства надано повноваження від імені держави призначати на відповідну посаду державної служби у суді та звільняти з такої посади).

4.3. Безпосередній керівник державного службовця має право звернутися до керівника апарату суду з клопотання про ініціювання дисциплінарного провадження.

4. Порядок роботи дисциплінарної комісії

 

4.1. Члени дисциплінарної комісії на першому засіданні обирають голову та секретаря дисциплінарної комісії.

4.2. Скликання першого засідання дисциплінарної комісії здійснюється керівником апарату суду.

Члени дисциплінарної комісії на першому засіданні обирають зі свого складу головуючого на засіданні дисциплінарної комісії і секретаря засідання дисциплінарної комісії та відповідно до порядку денного розглядають питання про обрання голови та секретаря дисциплінарної комісії.

4.3. З метою безперебійної роботи дисциплінарної комісії обирається заступник голови дисциплінарної комісії, який виконує обов’язки голови, у разі його відсутності.

4.4. Засідання дисциплінарної комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

4.5. Члени дисциплінарної комісії беруть участь у засіданні особисто.

4.6. Члени дисциплінарної комісії не мають права делегувати свої права іншим членам дисциплінарної комісії.

4.7. Формою роботи дисциплінарної комісії є засідання, які проводяться у разі потреби.

4.8.  Дату, час і місце проведення засідання дисциплінарної комісії визначає її голова.

4.9. Про проведення засідання дисциплінарної комісії її секретар повідомляє не пізніше ніж за три робочі дні до проведення засідання членів дисциплінарної комісії і зацікавлених осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам дисциплінарної комісії необхідні матеріали.

4.10. У разі, якщо дисциплінарне провадження відкрито або здійснюється відносно одного з членів дисциплінарної комісії, або один із членів дисциплінарної комісії прямо підпорядкований особі, стосовно якої відкрито або здійснюється дисциплінарне провадження, такий член дисциплінарної комісії не повинен брати участі у прийнятті рішення.

4.11. Засідання дисциплінарної комісії веде голова дисциплінарної комісії, а у разі його відсутності - його заступник. У разі їх відсутності на засіданні дисциплінарної комісії або невиконання ними цієї функції дисциплінарна комісія визначає зі свого складу виконуючого обов’язки голови комісії.

4.12. Дисциплінарна комісія приймає рішення простою більшістю голосів присутніх на засіданні її членів.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови дисциплінарної комісії.

4.13. Обговорення питань, що розглядаються під час засідання дисциплінарної комісії, і рішення, що приймаються дисциплінарною комісією, оформляються протоколом, який підписується усіма присутніми на засіданні членами дисциплінарної комісії протягом двох робочих днів після цього засідання.

4.14. Протокол засідання дисциплінарної комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, прийняте дисциплінарною комісією рішення.

4.15. Протоколи засідання дисциплінарної комісії зберігаються у відповідній номенклатурній справі суду.

4.16. З метою визначення наявності вини, характеру і тяжкості дисциплінарного проступку дисциплінарною комісією стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії "В",   може проводитися службове розслідування.

У разі невиконання або неналежного виконання посадових обов’язків державним службовцем, перевищення повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну шкоду фізичній чи юридичній особі, державі або територіальній громаді, службове розслідування проводиться обов’язково.

4.17. Службове розслідування проводиться у порядку визначеному Законом України «Про державну службу».

4.18. З метою збору інформації про обставини, які стали підставою для порушення дисциплінарного провадження, для визначення дисциплінарною комісією ступеня вини, характеру і тяжкості цього дисциплінарного проступку дисциплінарною комісією формується дисциплінарна справа.

4.19. Дисциплінарна комісія розглядає дисциплінарну справу державного службовця, сформовану в установленому Законом України «Про державну службу» порядку.

 

5. Реалізація та збереження матеріалів

дисциплінарного провадження

 

5.1. Результатом розгляду дисциплінарної справи є подання дисциплінарної комісії, які мають рекомендаційний характер для суб’єкта призначення.

5.2. Рекомендації щодо розглянутого дисциплінарного провадження зазначаються у поданні дисциплінарної комісії, яке направляється керівнику апарату суду протягом 2 днів від дня підписання.

5.3. Подання дисциплінарної комісії є обов’язковими для розгляду керівником апарату суду та враховуються ним під час вирішення питань щодо застосування дисциплінарного стягнення чи закриття дисциплінарного провадження.

5.4. Керівник апарату суду протягом 10 календарних днів зобов’язаний прийняти рішення на підставі подання дисциплінарної комісії або надати вмотивовану відмову протягом цього строку.

5.5. Ведення обліку, зберігання та використання дисциплінарних справ після закінчення дисциплінарного провадження покладається на службу управління персоналом суду відповідно до Порядку обліку та роботи з дисциплінарними справами, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 03.03.2016 року № 49 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  25.03.2016 року  № 456/28586.

5.6. Після прийняття рішення керівником апарату суду за матеріалами дисциплінарного провадження, сформована дисциплінарна справа за актом приймання - передачі передається до служби управління персоналом суду. Дисциплінарна справа є складовою особової справи державного службовця та долучається до неї після прийняття суб’єктом призначення рішення щодо державного службовця, стосовно якого здійснюється дисциплінарне провадження.

5.7. За порушення вимог цього Положення винні особи несуть відповідальність, передбачену Законом.

 

6. Гарантії прав державних службовців під час застосування дисциплінарного стягнення

 

6.1. Державний службовець, стосовно якого проводиться службове розслідування, має право:

1) надавати пояснення, а також відповідні документи та матеріали щодо обставин, які досліджуються;

2) порушувати клопотання про одержання і залучення до матеріалів нових документів, одержання додаткових пояснень осіб, які причетні до справи;

3) бути присутнім під час виконання відповідних заходів;

4) подавати в установленому порядку скарги на дії осіб, які здійснюють дисциплінарне провадження.

6.2. Державний службовець, щодо якого здійснюється дисциплінарне провадження, має право доступу до інформації про нього, яка збирається та зберігається, в тому числі має право в будь-який час знайомитись із дисциплінарною справою, робити з неї виписки, давати письмові пояснення, надавати відповідні документи та матеріали щодо обставин, які досліджуються, а також порушувати клопотання про одержання і залучення до матеріалів нових документів.

6.3. Для ознайомлення із матеріалами дисциплінарної справи державний службовець письмово звертається до секретаря дисциплінарної комісії, який повідомляє про таке ознайомлення голову дисциплінарної комісії.

6.4. Державний службовець має право на ознайомлення з усіма матеріалами дисциплінарної справи перед прийняттям рішення про накладення на нього дисциплінарного стягнення.

6.5. За результатами ознайомлення державний службовець має право вносити зауваження до висновку, клопотання про вжиття додаткових заходів для встановлення обставин, які мають значення для справи, надавати додаткові пояснення та додаткові документи і матеріали, що стосуються зазначених обставин, які долучаються до справи.

 

Заступник керівника апарату суду                                                           Д.В. Пуцак